In de eerste drie maanden is er netto voor 41,7 miljoen euro geadverteerd met audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar. Dat meldt Stichting Audify, dat voorheen het Radio Advies Bureau heette.
37 miljoen euro is uitgegeven aan radiospotreclame. Dat is vijf miljoen meer dan vorig jaar. Adverteerders hebben in deze periode minder gebruik gemaakt van non-spotreclame, deze investeringen komen uit op 1,88 miljoen euro.
2,7 miljoen
De omzet uit digitale audioreclame, zoals via podcast of bij een player via internet, steeg van 1,46 naar 2,77 miljoen euro. “Digitale audioreclame blijft fors groeien”, constateert Liedewij Hentenaar, directeur Audify. “En dat is logisch, gezien het aanbod en de consumptie ervan. Doordat de digitale audio nu ook transparant gemeten wordt, erkennen de adverteerders de logische inzet hiervan.”
Afgelopen jaar werd er bijna 210 miljoen euro opgehaald met audioreclame. Dat was toen een stijging van 23,4 procent ten opzichte van 2020.
Foto: Audify