Omroep MAX heeft de vakprijs ‘Mediabedrijf van het Jaar 2009’ gewonnen. Dat is tijdens het Nationaal Omroepcongres bekend gemaakt. De andere genomineerden waren Blue Circle en Talpa Media.
Volgens de jury is Omroep MAX een treffend voorbeeld van eigentijds ondernemerschap, die op eigen – soms ‘oudbollige’ – wijze haar publieke opdracht invult. De veerkracht en uitstraling van de publieke omroep ten goede komend. Zoals een jurylid het verwoordde: "Omroep MAX heeft de vitaliteit van het publieke bestel laten zien met de mensen van 75."
Jan Slagter, directeur van Omroep MAX, is zeer vereerd met de prijs. "Zeker ook gezien de andere genomineerden voor deze prijs, twee zeer goede en succesvolle mediabedrijven Onze medewerkers hebben hard gewerkt om de omroep te brengen naar hetgeen het nu is.
De vakjury bestond dit jaar uit Marijke Schaaphok (MasMedia), Ton Verlind (Ton Verlind Media), Mark van Berkel (Intellygents), Wessel de Valk (The Crowds) onder voorzitterschap van Ronald ter Voert (hoofdredacteur van Broadcast Magazine).
Alle potentiële genomineerden zijn beoordeeld op hun managementkwaliteiten, bedrijfsprestaties (zowel intern als extern), imago, continuïteit en innovatie. Eerdere winnaars sinds 2001 zijn in chronologische volgorde: Cameo Media, Eyeworks, WK Producties, BNN, L1, RVU en Endemol Nederland en de NOS.