Radiodirecteur Jurre Bosman van de NPO is intern in gesprek over de slechte luistercijfers van 3FM. “Momenteel praat ik met dj’s, redacties en omroepen die programma’s maken op NPO 3FM om te bepalen wat we moeten finetunen om de prestaties van 3FM te verbeteren”, zegt hij in het AD.
De luistercijfers van 3FM hebben een nieuw dieptepunt van 4,5 procent marktaandeel bereikt, zo bleek vanochtend. Dat was in dezelfde periode vorig jaar nog zeven procent. 3FM is nu het zevende station van Nederland. “We hebben bij 3FM vrij recent het roer behoorlijk omgegooid en het kost tijd om het publiek daar aan te laten wennen en weer een grotere fanbase op te bouwen”, aldus Jurre Bosman.
Waarnemend zendermanager
Hij is sinds het vertrek van Basyl de Groot naast radiodirecteur ook waarnemend zendermanager. Momenteel onderzoekt hij dus hoe het beter kan. “Zodra daar meer over bekend is, laat ik het weten.”
Eerder zei Bosman dat de slechte luistercijfers van 3FM zijn ingecalculeerd. “We hebben er eind vorig jaar bewust voor gekozen een compleet nieuw NPO 3FM neer te zetten: met een nieuwe sound, een grotendeels vernieuwde programmering en gericht op een jonge doelgroep. Daar hoort bij dat een deel van de luisteraars zich even niet meer thuis voelt bij de zender. Dat zie je nu terug in de cijfers, die zijn niet goed.”
Foto: NPO