Het NOS Radionieuws bereikt de meeste nieuwsconsumenten in Nederland. Dat blijkt uit jaarlijkse onderzoek van het Commissariaat voor de Media (CvdM). 43 procent van de Nederlanders luistert weleens naar de uitzendingen van het nieuws via de publieke radiozenders. Opmerkelijk is dat de radio ook de tweede plaats bezet. Het radionieuws van het ANP bereikt namelijk 36 procent van de mensen. Deze uitzendingen zijn te horen via een groot aantal commerciële radiozenders.
De televisiejournaals van NOS en RTL komen met respectievelijk 31 en 15 procent op de derde en vierde plaats in de rangorde. De eerste krant is te vinden op de vijfde plaats: De Telegraaf met 14 procent.
De NOS scoort als nieuwsvoorziener erg hoog. De nieuwsprogrammas via radio en tv bereiken 58 procent van de bevolking. Toch is er wel een verschil in generatie. Van de 50-plussers laat 77 procent zich informeren door de Publieke Omroep, bij de generatie tussen 30 en 50 jaar is dat percentage 49 procent en bij de internetgeneratie (13-29 jaar) is het percentage 40 procent.
Opvallend is dat nieuws internet nog niet veel marktaandeel heeft. Internet bereikt 19 procent van de Nederlanders die op zoek zijn naar nieuws. Telegraaf.nl, Nu.nl en NOS.nl zijn sinds jaren met afstand de nieuwsdomeinen met het grootste bereik.