De NOS start maandag met 'een nieuw crossmediaal nieuwsplatform'. Zoals eerder al gemeld gaan de redacties vanaf komende maandag verder onder de naam NOS op 3. "Een redactie die constant de dialoog zoekt met het publiek. Het gaat om de journalistieke inhoud, maar wel om onderwerpen waarbij de inbreng van het publiek zwaar weegt", zo laat de NOS weten.
NOS op 3 zoekt via sociale media als Facebook en Twitter actief de dialoog met het publiek. Het Facebookaccount is op dit moment al actief en vanaf maandag is de redactie ook op Twitter en Hyves te vinden.
De doelgroep van die beide programma’s vormt ook de doelgroep van het nieuwe NOS op 3. "Het gaat om een grote groep nieuwsconsumenten die te omschrijven valt als 'jong van geest', 'kritisch', 'betrokken bij wat er in de wereld gebeurt' en 'soms ook sceptisch'", meldt de NOS. "En ze zijn gewend om een mening te vormen op basis van eigen nieuwsgaring. De NOS op 3-redactie gaat deze groep kritische nieuwsconsumenten nadrukkelijk betrekken bij de journalistieke keuzes. Dat gebeurt via een continue dialoog met hen op verschillende social media als Facebook, Hyves, Twitter en YouTube."