De NOS neemt aankomende nacht de nieuwe huisstijl in gebruik. Daarmee wil de Nederlandse Omroep Stichting zich beter profileren. Het ontwerpbureau Lambie-Nairn ontwierp het nieuwe beeldmerk. De letters N en S zijn grijs gemaakt, terwijl de letter O rood is. Radio, tv, internet en teletekst zullen in de loop van de aankomende nacht en ochtend van de nieuwe vormgeving voorzien worden.
Het ‘NOS Radionieuws’ gaat ook van naam veranderen. Voortaan zal het radiobulletin ‘NOS Journaal’ gaan heten. Dit past in het beleid van de NOS om alle nieuwsuitingen met ‘Journaal’ aan te duiden. ‘Met Het Oog Op Morgen’ vormt daar een uitzondering op. Dat radioprogramma blijft de eigen naam voeren.
De nieuwsuitingen op teletekst heten al een tijdje ‘NOS Journaal’. Alleen de nieuwe vormgeving zal daar vanaf morgen te zien zijn. Het Journaal op televisie krijgt een volledig nieuwe vormgeving. Daar zullen de veranderingen dan ook goed te zien zijn.