De bezoekers van het Nationaal Omroepcongres hebbben de NOS uitgeroepen tot Mediabedrijf van het jaar. De winnaar werd zojuist tijdens het Nationaal Omroepcongres in Bussum bekend gemaakt.
De NOS heeft de prijs met name gekregen voor de vooruitstrevende wijze waarop zij gebruik maakt van nieuwe technieken bij de berichtgeving over nieuws en sport. "De NOS krijgt veel waardering voor de crossmediale aanpak van haar activiteiten. In de afgelopen vijf jaar is de NOS omgeschakeld van een analoge naar een volledig digitale en multimediale omroep. Dit bereikte zijn hoogtepunt in de verslaggeving van de Olympische Spelen, waarbij ook de mobiele telefoon als communicatiemedium werd ingezet."
Gerard Dielessen, algemeen directeúr van de NOS mocht de oorkonde in ontvangst nemen uit handen van burgemeester Ernst Bakker van Hilversum. Dielessen toonde zich verheugd en zei in zijn dankwoord "al blij te zijn geweest met de nominatie omdat die al voelde als loon naar werken voor iedereen binnen de NOS". De prijs zelf ziet hij als "een terechte waardering voor de geleverde prestaties".
De NOS won nipt van SBS Broadcasting dat evenals Comedy Central was genomineerd. De verkiezing Mediabedrijf van het Jaar vond voor de achtste keer plaats. Eerdere winnaars waren onder andere Endemol en de RVU.