3,2 miljoen Nederlanders kennen Noordpool.FM. Dat blijkt uit onderzoek van KLO. Binnen de doelgroep van 3FM (10-34 jaar) weet 40 procent wat Noordpool.FM is. Zij waarderen het project met een 7,5. 23 procent van hen heeft geluisterd naar de uitzendingen.
Van 23 tot en met 27 april heeft werd er via de website en via 3FM live uitgezonden vanuit het Climate Change College basecamp in Longyearbyen Spitsbergen. Het hoogtepunt van de week was de eerste live radio-uitzending vanaf de geografische Noordpool op vrijdagavond 27 april door dj Michiel Veenstra.
32 procent van de doelgroep van 3FM geeft aan dat zij door de actie meer zijn gaan nadenken over klimaatverandering en elf procent van de ondervraagden geeft zelfs aan door Noordpool.FM zijn gedrag te hebben aangepast, bijvoorbeeld door de aanschaf van spaarlampen.
Het doel van van het project was om 3FM luisteraars bewust te maken van wat we allemaal zelf kunnen doen om de wereldwijde klimaatverandering een halt toe te roepen.