Radio 2 lanceert maandag een nieuwe huisstijl en bijbehorende slogan. Het neemt na zeven jaar trouwe dienst afscheid van de slogan ‘Je hoort nog ns wat’. De nieuwe slogan van Radio 2 wordt: ‘Radio 2 is overal’. De huisstijl wordt ondersteund met een campagne in verschillende media.
Met de nieuwe huisstijl en slogan wil de zender zijn belangrijke positie in het Nederlandse radiolandschap benadrukken: dé zender met landelijk bereik in alle lagen van de bevolking. Radio 2 staat al een aantal jaren in 11 van de 12 provincies vast in de Top 3 van best beluisterde radiozenders en heeft dat naar eigen zeggen bereikt door het bieden van een brede mix van muziek en informatie.
"Je kunt gerust stellen dat Radio 2 de zender voor heel Nederland is", zegt zendermanager Kees Toering. "Radio 2 is een vaste waarde voor meer dan 2,5 miljoen Nederlanders per week. Van Groningen tot Limburg, van Aerdenhout tot de Haagse schilderswijk. Jong, oud, man en vrouw. Met de Top 2000 bereiken we zelfs meer dan 10 miljoen Nederlanders."
De zender is regelmatig marktleider en staat altijd in de top 3 van best beluisterde zenders. "Niet iedereen weet dat Radio 2 overal zó goed wordt beluisterd. Wij willen dat sterke punt met de nieuwe huisstijl beter benadrukken."