RTV Rijnmond heeft z’n naam gewijzigd in Rijnmond, met een nieuw logo en nieuwe vormgeving. De nieuwe huisstijl gaat gepaard met de nieuwe koers die Rijnmond gaat varen.
In het vernieuwde logo staat de letter ‘R’ centraal. Daarin komen verschillende elementen uit de regio terug. “De R bestaat uit een vloeiende ronde lijn, als metafoor voor de Maas die de regio doorkruist. De buitenkant is hoekig en weerspiegelt het rauwe randje van de grote stad. De binnenzijde heeft ronde ‘zachte’ hoeken, die staan voor het sociale menselijke aspect van de regio”, aldus de regionale omroep.
Open bedrijf
Bert Klaver, algemeen directeur van Rijnmond, ziet dat de regionale omroep het publiek steeds beter bereikt op radio, tv en online. “Op meer plekken in de provincie en tussen de mensen. Onze vernieuwde koers markeren we graag op een feestelijke manier, met ons nieuwe logo en beeldmerk.”
Hoofdredacteur Ib Haarsma vindt dat het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl goed bij Rijnmond passen. “We willen een open bedrijf zijn, dat er is voor de 1,8 miljoen mensen in het gebied. We willen samen met hen bouwen aan een netwerk waarin iedereen zich gehoord en gezien voelt. Wij laten ons inspireren door wat de mensen in onze regio werkelijk bezig houdt.”
Foto: Rijnmond