De netto radioreclamebestedingen over 2014 komen uit op 233 miljoen euro, dit is een groei van 2,8% ten opzichte van een jaar eerder (226,8 miljoen). De spot-omzet groeide met 5,5 miljoen naar bijna 219 miljoen. De non-spot bestedingen hebben wederom een recordomzet geboekt van ruim 14 miljoen euro, een groei van 6%.
Uit de bruto Nielsencijfers blijkt dat er veel verschuivingen zitten in de top 10 meest bestedende radioadverteerders. Ziggo komt met stip op nummer 1 in deze lijst (was #5 in 2013). Adverteerder Kruidvat stijgt van 18 naar 2 door ook een aanzienlijke stijging van haar radioreclame. Peugeot handhaaft de nummer 3-positie, Lidl stijgt van 6 naar 4 en Volkswagen staat op de 5e plaats (#4 2013). Opvallend is dat de top 3 branches ongewijzigd blijft ten opzichte van 2013, namelijk retail, transport en financiële dienstverlening. Ook het aantal adverteerders is met 1.782 adverteerders in 2014 nagenoeg gelijk gebleven.
Liedewij Hentenaar, directeur van het Radio Advies Bureau: "Onze adverteerders hebben vaker radio ingezet in 2014, met bovendien een groter bestedingsaandeel voor radio per adverteerder. Radio in de mediamix vergroot je campagne-effecten altijd, ook bij een gelijkblijvend mediabudget. Het is mooi dat deze kracht van radio door de markt steeds beter herkend en erkend wordt."