De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft afgelopen jaar opnieuw verlies geleden. Omdat de advertentiemarkt harder achteruit ging dan verwacht, is er een nettoverlies van 15,1 miljoen euro. In 2011 draaide het moederbedrijd van de Sky Radio Group (Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM) nog een verlies van 32,6 miljoen euro. De omzet bleef afgelopen jaar dankzij overnames gelijk op 577,2 miljoen euro.
Vooral op Hyves werd verlies geleden. Het bedrijf schreef vorig jaar 36,5 miljoen euro op het sociale netwerk Hyves, waar bij aankoop 53 miljoen euro voor werd betaald. Herman van Campenhout, CEO van TMG: "Gedurende het afgelopen jaar tekende zich een significant slechtere markt af. Vooral onze grootste markt, de markt voor printmedia, is verder verslechterd. Wij hebben maatregelen genomen die de positie van ons kernbedrijf verstevigen. Dit zal ons helpen om als een beter en steviger bedrijf uit de storm te komen, die in het medialandschap woedt."
Vorig jaar werd op Sky Radio 44 miljoen euro afgeschreven. Sky Radio werd voor 200 miljoen euro gekocht. TMG geeft geen concrete verwachtingen over het resultaat van dit jaar.