Sky Radio Group, eigenaar van de radiozenders Sky Radio, Radio Veronica en Classic FM, heeft vorig jaar ruim acht miljoen euro minder aan advertentie-inkomsten binnengehaald dan het jaar ervoor. De inkomsten daalden met 20,9 procent, van 38,8 miljoen euro in 2014 naar 30,7 miljoen in 2015. Dat heeft het moederbedrijf Telegraaf Media Group (TMG) vandaag bekendgemaakt in haar jaarverslag.
Volgens TMG is de daling in advertentie-inkomsten vooral te wijten aan Radio Veronica. “De zender had te maken met tegenvallende advertentie-inkomsten als gevolg van de nasleep van het geslonken marktaandeel in 2014.”
De verkoopkosten van de Group namen met 1,6 miljoen euro toe. Vooral in Sky Radio werd afgelopen jaar veel geïnvesteerd in de merkcampagne. “Daarbij was de verjonging van het merk één van de belangrijkste doelstellingen. Sky Radio doet het met name erg goed in de doelgroep ‘Vrouw 20-34 jaar’. Daar werd een record gevestigd met een marktaandeel van 15,1 procent.”
Het weekbereik van de drie zenders van de Sky Radio Group daalde afgelopen jaar iets: van 33,3 procent naar 33,1 procent. Het volledige jaarverslag is via deze link te bekijken.