3FM-dj Michiel Veenstra heeft binnen een paar dagen al duizenden aanvragen ontvangen voor zijn stickeractie ‘Geen pepernoten tot Sinterklaas’. Veenstra protesteert met de actie tegen het feit dat er al in augustus pepernoten in de winkels liggen.
Het is de bedoeling dat luisteraars de stickers uit protest massaal gaan plakken op supermarkten, banketbakkers en lunchtrommels. De sticker lijkt op de ‘Nee – Nee’ sticker tegen reclamedrukwerk.
“Veel Nederlanders ergeren zich groen en geel aan pepernoten, marsepein en chocladeletters die ruim voor de daadwerkelijke Sinterklaas-periode al in de winkels liggen, licht Veenstra zijn actie toe. “Ik hanteer al een paar jaar een pepernoten-countdown in mijn programma MetMichiel die aftelt naar de dag van de intocht, de dag waarop ik zelf m’n eerste pepernoot naar binnen werk.”
“Uit de overweldigende hoeveelheid ‘Nee, geen pepernoten tot Sinterklaas’ stickers die worden aangevraagd bij de redactie van mijn programma blijkt dat veel mensen die ergernis delen. We zitten met z’n allen massaal enveloppen te plakken en vullen”, aldus Michiel.