BNR Nieuwsradio start vanaf volgend jaar een samenwerking met One Media Sales. Het bedrijf gaat voor het radiostation de verkoop van een deel van de radiocommercials verzorgen. Daarnaast wordt One Media Sales de sponsor van het programma 'Mediazaken', dat afgelopen zomer noodgedwongen moest stoppen, maar nu dus terugkeert.
One Media Sales is in de zomer van 2013 opgericht door de 538 Groep en RadioCorp, het bedrijf achter 100% NL en Radio 10. Dat gebeurde toen 538 Radio 10 verkocht aan RadioCorp. Het bedrijf is gezamelijk de advertentieverkoop van Radio 538, Slam!FM, 100% NL en Radio 10 gaan verzorgen, aangevuld met Sublime FM en Efteling Radio. Nu komt BNR daar dus bij.
Afgelopen zomer maakte BNR bekend dat het programma 'Mediazaken', gepresenteerd door Ruud Hendriks moest stoppen omdat er geen sponsor meer voor is. Alle themaprogramma's van BNR zijn gesponsord. Door de deal met One Media Sales kan het programma vanaf volgend jaar weer gemaakt worden.
"Ik vind het geweldig dat we door deze deal BNR Mediazaken weer op de kaart kunnen zetten. Ons team is nu al bezig om in januari voortvarend uit de startblokken te komen. Mediazaken is een programma dat erg werd gemist bij BNR Nieuwsradio, dus geweldig dat het weer terugkomt", aldus hoofdredacteur Sjors Fröhlich.