Mediadirecteur Ton Verlind (57) heeft besloten per 1 januari 2008 de KRO te verlaten. Hij zag voor zichzelf niet genoeg mogelijkheden goed te functioneren in de nieuwe topstructuur.
"De Raad van Toezicht van de KRO betreurt zijn vertrek, en had in de nieuwe topstructuur ook graag gebruik gemaakt van zijn jarenlange ervaring en inzichten. De RvT respecteert Ton Verlind’s beslissing en realiseert zich, dat de afwegingen die tot deze beslissing hebben geleid, voor hem niet makkelijk zijn geweest", laat de KRO weten. Ton Verlind was sinds 1995 mediadirecteur KRO.
Verlind profileerde de KRO met diverse campagnes, waarvan de Madonnacampagne in 2000 de opvallendste was. Ook initieerde hij de heldencampagne- en de huidige 10 beloftencampagne.
"Ik heb twaalf jaar lang als directeur media met veel plezier inhoudelijk leiding gegeven aan de KRO", zegt Verlind. "Mede dankzij de inzet van het bedrijf is er veel tot stand gebracht. In de achterliggende periode heb ik vooral het belang van innovatie benadrukt, nieuwe wegen bewandeld en de mensen in mijn omgeving gestimuleerd om onorthodoxe stappen te zetten. Dat geldt ook voor mijzelf. Wil je vooruit komen, dan moet je bewegen. De KRO is toe aan nieuwe uitdagingen onder een nieuwe directie en die uitdagingen zoek ik ook voor mezelf, zij het dan nu buiten de KRO."