Het Media Park in Hilversum moet geen toeristenoord zijn, maar een goed beveiligd industrieterrein voor mediabedrijven. Dat zegt John de Mol in het boek ‘100 Jaar Mediastad’. “Het is niet een soort wandelgebied voor toeristen die zomaar overal naar binnen kunnen lopen. De hele beveiliging van het Media Park vind ik slecht.”
Begin deze eeuw stonden er wel hekken om het Media Park. In februari 2015 zei burgemeester Broertjes van Hilversum al dat hij dat niet meer wil. “De op het park gevestigde bedrijven met hun 6000 werknemers willen dat niet nog eens.” Er zou vooral gekeken moeten worden naar extra camerabewaking en het verscherpen van de interne veiligheidsprotocollen binnen mediabedrijven op het park
Talpa-baas John de Mol is het daar niet mee eens. “Op het gedeelte waar de studio’s zijn zouden weer hekken moeten komen. Bij liveshows van The Voice moet ik dertig man extra beveiliging inhuren en twee dagen lang politie met honden en bomexperts rond de studio’s 22 en 24, die wij exclusief gebruiken, laten lopen. Ik begrijp niet wat de consumentenwaarde is van een opener Media Park. Er is niks te zien in de straten op het park.”