NPO Radio 2 heeft het gat naar Qmusic kleiner gemaakt. Dit blijkt uit de jongste luistercijfers van het Nationaal Luisteronderzoek (NLO) over september-oktober 2021. Er zit nog 0.1 procentpunt tussen de twee concurrenten. KINK gaat naar het hoogste marktaandeel ooit voor de zender: 1 procent.

Over één periode verliest Radio 10 het meeste marktaandeel, 0.6 procentpunt. Radio 2 weet over één periode juist het meeste te winnen. In vergelijking met vorig jaar doet NPO Radio 5 goede zaken. De zender gaat van 5 naar 6 procent marktaandeel. NPO Radio 1 levert over één jaar juist het meeste in: 0.9 procentpunt.

Stationsep - okt
2021
aug - sep
2021
 sep - okt
2020
 
01.Qmusic12.0 %11.9 % 0.111.8 % 0.2
02.NPO Radio 211.9 %11.4 % 0.511.9 %=
03.Radio 1010.1 %10.7 % 0.69.8 % 0.3
04.Radio 5389.6 %9.4 % 0.29.9 % 0.3
05.Sky Radio8.7 %8.7 %=7.8 % 0.9
06.NPO Radio 17.7 %8.1 % 0.48.6 % 0.9
07.NPO Radio 56.0 %5.8 % 0.25.0 % 1
08.E Power4.5 %4.5 %=5.1 % 0.6
09.100% NL3.2 %3.2 %=3.0 % 0.2
10.Radio Veronica3.0 %3.3 % 0.33.3 % 0.3
11.NPO Klassiek2.4 %2.2 % 0.22.7 % 0.3
12.NPO 3FM2.2 %2.2 %=2.4 % 0.2
13.SLAM!1.3 %1.5 % 0.21.4 % 0.1
14.KINK1.0 %0.8 % 0.20.6 % 0.4
15.Sublime0.8 %0.7 % 0.10.7 % 0.1
16.Classic NL0.7 %0.7 %=0.9 % 0.2
17.BNR Nieuwsradio0.6 %0.6 %=0.7 % 0.1
       
--.ORN Radio8.2 %7.9 % 0.38.6 % 0.4
--.Overige zenders6.1 %6.4 % 0.35.7 % 0.4
extra* = Extra zenders / Themazenders

Stijgers KINK, NPO Klassiek, NPO Radio 2, NPO Radio 5, ORN Radio, Qmusic, Radio 538 en Sublime
DalersNPO Radio 1, Overige zenders, Radio 10, Radio Veronica en SLAM!
Gelijk100% NL, BNR Nieuwsradio, Classic NL, E Power, NPO 3FM en Sky Radio

Bekijk en vergelijk meer luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

De luistercijfers zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.326 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 25 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 22 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 4 minuten (vorige periode: 4 uur en 6 minuten).