NPO Radio 2 blijft in de periode april – mei ook marktleider, de zender loopt zelfs iets uit op de nummer twee, Qmusic. Opvallend is dat deze meetperiode de meeste stations maar een klein beetje winnen of verliezen. Ten opzichte van de vorige meetperiode krijgt NPO Radio 1 er het meeste marktaandeel bij.

In vergelijking met vorig jaar weet Qmusic het meeste marktaandeel te winnen, terwijl Radio 10 en 538 juist marktaandeel inleveren.

Stationapr - mei
2022
mrt - apr
2022
 apr - mei
2021
 
01.NPO Radio 212.4 %12.5 % 0.112.4 %=
02.Qmusic11.9 %12.1 % 0.211.1 % 0.8
03.Radio 1010.0 %10.1 % 0.110.7 % 0.7
04.Radio 5388.5 %8.3 % 0.29.7 % 1.2
05.NPO Radio 18.5 %8.2 % 0.38.2 % 0.3
06.Sky Radio7.5 %7.4 % 0.18.0 % 0.5
07.NPO Radio 56.3 %6.4 % 0.15.8 % 0.5
08.E Power4.3 %4.4 % 0.14.4 % 0.1
09.Radio Veronica3.8 %3.7 % 0.13.4 % 0.4
10.100% NL2.9 %3.0 % 0.13.1 % 0.2
11.NPO 3FM2.3 %2.2 % 0.12.1 % 0.2
12.NPO Klassiek2.2 %2.3 % 0.12.4 % 0.2
13.SLAM!1.7 %1.6 % 0.11.4 % 0.3
14.KINK0.8 %0.9 % 0.10.7 % 0.1
15.BNR Nieuwsradio0.8 %0.7 % 0.10.6 % 0.2
16.Classic NL0.6 %0.7 % 0.10.9 % 0.3
17.Sublime0.6 %0.7 % 0.10.7 % 0.1
18.Radio Decibel0.3 %0.2 % 0.1 %
       
--.ORN Radio7.9 %8.2 % 0.38.6 % 0.7
--.Overige zenders6.5 %6.3 % 0.26.0 % 0.5
extra* = Extra zenders / Themazenders

Stijgers BNR Nieuwsradio, NPO 3FM, NPO Radio 1, Overige zenders, Radio 538, Radio Decibel, Radio Veronica, SLAM! en Sky Radio
Dalers100% NL, Classic NL, E Power, KINK, NPO Klassiek, NPO Radio 2, NPO Radio 5, ORN Radio, Qmusic, Radio 10 en Sublime

Bekijk en vergelijk meer luistercijfers in het RadioFreak luistercijfer-dossier.

De luistercijfers zijn gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.535 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 24 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 28 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 0 minuten (vorige periode: 4 uur en 3 minuten).