L1 heeft 2010 afgesloten met een nettowinst van 171.123 euro. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Limburgse regionale omroep. Deze winst wordt toegevoegd aan de reserves. Vorig jaar werd er ook al een winst geboekt van ruim twee ton. In 2008 was de nettowinst 101.453 euro.
Opmerkelijk is dat de reclameomzet bij de radio licht steeg met twee procent, maar bij de televisietak met 28 procent daalde. De reclame-inkomsten van de L1 website zijn gegroeid met 24 procent. Rob Stevens, algemeen directeur: "De concurrentie op de Limburgse reclamemarkt is groot. Om achterblijvende reclame-inkomsten op te vangen, hebben we tijdig de kosten omlaag gebracht. Zo werd de vacaturestop gecontinueerd, zijn investeringen waar mogelijk uitgesteld en zijn de variabele kosten verlaagd. Ondanks de noodzaak om soms harde keuzes te maken, zijn de kern en kwaliteit van de programmering niet aangetast. Ook is ruimte gemaakt voor nieuwe initiatieven."
Van de nettowinst wordt 50.000 euro toegevoegd aan de bestemmingsreserve van Televisiebedrijf Limburg B.V. en 121.123 euro aan de risicoreserves van Omroepbedrijf Limburg B.V. en Televisiebedrijf Limburg B.V. Het resultaat voor belastingen uit de gewone bedrijfsuitoefening (radio- en tv-bedrijf samen) kwam afgelopen boekjaar uit op 148.610,- euro. Vorig jaar was dat nog bijna vier ton.
Het gemiddelde marktaandeel van L1 Radio in Limburg daalde in 2010. L1 Radio blijft na 3FM wel de best beluisterde zender in Limburg met een marktaandeel van 13,3 procent (14,0 procent in 2009).