Het marktaandeel van Radio 2 zit in een neerwaarts spiraal. Bij de laatste meting lag het marktaandeel 1.1 procent lager dan vorig jaar. Maar zendermanager Kees Toering zegt in De Telegraaf dat hij verwacht dat het marktaandeel weer gaat stijgen door de nieuwe dj’s.
Volgens Toering heeft de wisseling van doelgroep de zender luisteraars gekost. “We hebben zeven jaar geleden besloten dat de oudere luisteraars, de 60-plussers, beter kunnen worden bediend. Voor hen hebben we Radio 5 Nostalgia opgetuigd. Het marktaandeel groeide van 0,6 naar 3,5 procent op het hoogtepunt en zit al geruime tijd rond de 3,1. Een belangrijk deel van de groei van 5 ging ten koste van 2, maar dat was ingecalculeerd.”
Toering geeft in de krant aan de veranderingen in het format en de programmering tijd nodig hebben om weer succesvol te worden. “Zeker bij radio, het is 'slow business', maar binnen twee jaar zit Radio 2 zeker in de lift. Bij Radio 2, met een gemiddelde leeftijd van 53, zien we nu al veel vrouwen tussen de 35 en 54 jaar en we zijn nog steeds aan het veranderen. Simone Walraven is net begonnen en Gijs Staverman volgt in januari Frits Spits op.”