Jochem de Jong
Op dit moment is hij werkzaam als directeur/eigenaar van We Are Free Agents, een bureau dat (media-) bedrijven strategisch adviseert. Jochem de Jong volgt Taco Rijssemus op, die begin dit jaar de overstap maakte naar IDTV.
Volgens de tijdelijke directievoorzitter Yvonne de Haan heeft de nieuwe mediadirecteur door zijn ervaring ruime kennis van het maken en distribueren van content. “Het multimediaal denken en werken zit in zijn bloed, en hij heeft ervaring met het bouwen van sterke mediamerken. In de gesprekken die we met elkaar hebben gehad, merkten we al snel dat hij een goed gevoel heeft voor de traditie en het maatschappelijke DNA van KRO-NCRV. We zijn blij met de kennis en ervaring die hij mee brengt en zien uit naar zijn komst.”
Jochem de Jong: “Het merk KRO-NCRV is een sterk mediamerk met een rijke traditie. Dat spreekt me enorm aan. Met groot enthousiasme wil ik me vanaf 1 juli gaan inzetten om het belang van KRO-NCRV op radio, tv en online verder uit te bouwen binnen ons publieke bestel. Ik kijk er naar uit.”