3FM houdt Radio 538 alert en zet het commerciële radiostation aan tot permanent innoveren. Dat zegt directeur Jan-Willem Brüggenwirth van Radio 538 in Broadcast Magazine. “We zien 3FM echt als snoeiharde concurrent. Ze voeren een goed beleid en zijn succesvol.”
In de luistercijfers haalde 3FM Radio 538 onlangs voor het eerst in bijna acht jaar in. “Alleen in december weet de publieke omroep ons vaak te passeren, dankzij Serious Request op 3FM en de Top 2000 op Radio 2”, zo zegt Brüggenwirth. “Dat zijn gewoon ijzersterke formats, waar wij respect voor hebben.”
25 maart start Radio 538 ook met een goede doelen actie. Dan gaat ‘538 voor War Child’ van start. Het radiostation gaat met twee trucks door Nederland. “Onze programmering wordt in die acht dagen totaal omgegooid. Er komen blokken van vier uur met meerdere dj’s”, legt de directeur uit. “We zetten in op grote stunts, waarbij mensen geld kunnen bieden om er deel van uit te maken. Ziggo lanceert een apart televisiekanaal, zodat de actie 24 uur per dag te volgen is. We zullen ervoor zorgen dat het ontzettend leuke radio wordt, zonder teveel gepraat.”
Foto: Radio 538