De luistertijd naar de radio is in 2006 met 5,6 procent gestegen van 21,5 uur per week in 2005 naar 22,7 uur per week in 2006. Dat blijkt uit het laatste onderzoek Radio Basisondervraging 2006, uitgevoerd door Intomart GfK. Steeds meer Nederlanders luisteren naar de radio via internet. waardoor radio steeds verder uitgroeit tot een multimedia platform met als belangrijkste basis FM.
Het luisteren naar radio via internet is fors gestegen. In 1 jaar is het aantal mensen dat ‘wel eens’ naar radio luisterd via internet gestegen van 19,3 procent (2005) naar 23,4 procent (2006).
Uit hetzelfde onderzoek blijkt, dat een op de vijf Nederlanders wel eens een website bezoekt naar aanleiding van een webadres in een radioreclame.
“Het onderzoek bevestigt, dat radio zich steeds meer gaat ontwikkelingen tot een multimedia platform”, zegt directeur George Bohlander van het Radio Advies Bureau (RAB). “Internet blijkt een prima platform te zijn voor radio en zorgt voor een stijging in de mediatijdbesteding. Radio is een belangrijke aanjager voor online campagnes en samen vormen zij een sterke combinatie.”