Alexander Stevens is vanaf 1998 te horen bij Radio 10 Gold. Na de frequentieverdeling van 2003 verloor Radio 10 haar frequentie en werd Stevens met veel andere dj’s ontslagen. Sky Radio kreeg een extra frequentie en bood Stevens een baan. “Ik verwisselde van station maar niet van frequentie.” Hier maakte hij enkele jaren de ochtendshow met Adam Curry en Michiel Veenstra.
Na een jaar liep zijn contract af Radio Veronica. In 2005 keert hij terug op de radio bij Arrow Classic Rock. Hier maakte hij weer de ochtendshow met Adam Curry. Curry vanuit Londen en Stevens vanuit Den Haag.
Wat doe je nu?
Ik heb samen met F1 commentator Olav Mol www.GrandPrixRadio.nl . Dat is een 24/7 autosportzender met Danceable hits & Classics. Inmiddels is uitgegroeid tot een van de best beluisterde online-only radiozenders van Nederland. Daarnaast heb ik StoreRadio BV, een bedrijf dat custombuild radiozenders voor de grotere winkel en hotelketens produceerd. En met het produktiebedrijfje Branded Broadcasting BV maken we Radio en TV-commercials. Tevens werk ik daarnaast voor RTL7 / RTL-GP en voor het pan-europese MotorsTV.
Waarom ben je niet meer op de landelijke radio te horen?
Euh, goeie vraag. Momenteel even te druk?
Wat was je leukste radiomoment?
Zonder twijfel de live uitzendingen voor de ochtendshow van Veronica vanuit Irak bij de Nederlandse Militairen: Operation Iraqi Sunrise.
Is er een kans dat we je weer landelijk gaan horen?
Ja hoor dat is altijd mogelijk.
Naar welke dj en welk station luister je nu graag?
Mijn favoriete dj’s zijn momenteel nergens te horen. Dat zijn Wessel van Diepen en Kas van Iersel. Ik vind het een schande heren stationsbazen! hahaha. Als ik naar de zenders kijk luister ik thuis en in de auto vaak naar onlinestation. En dan voornamelijk buitenlandse thema-zenders.
Heeft de radio nog toekomst?
Jawel, alleen wel in een andere vorm dan dat we de afgelopen 60 jaar in Nederland hadden. Binnen 10 jaar heeft iedere auto af-fabriek standaard internet en is de etherferquentie feitelijk achterhaald geworden. Binnen die periode is er een landelijke wi-fi dekking denkbaar en heeft de consumement keuze uit meer dan 10.000 radiozenders online op een smartphone, auto-‘internetradio’ en thuis.
Ik merk nu al dat naar GrandPrix Radio veel mensen in de auto luisteren via hun smartphone en dan met kabeltje of bluetooth op de speakers. Ook thuis hebben steeds meer huishoudens internetradio’s. Dus als je nu in die groeiende online-radiomarkt een specifiek uniek radioprodukt hebt weet men het al vrij snel te vinden.