HMG-baas Dick van der Graaf is optimistisch over de economische toekomst van de radio. Dat schrijft Adformatie. De FM-zenders Yorin FM en RTL FM moeten binnen een paar jaar een marktaandeel van rond de zes procent kunnen halen, verwacht hij. “Yorin FM heeft nu een marktaandeel van 3 procent in de doelgroep 20-34 jaar. Dat moet binnen twee tot drie jaar 6,5 procent kunnen worden. Ook voor RTL FM verwachten we binnen drie jaar een dergelijk marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar. Dan is HMG na Sky Radio de tweede commerciële radiopartij van Nederland”, zegt Van der Graaf in De Telegraaf.
Hij denkt dat HMG al in het derde jaar quitte draait. Het mediabedrijf betaalde 56 miljoen euro voor de frequenties. “Die zijn zeker terug te verdienen, omdat het een periode van meer dan acht jaar betreft en dan ook nog eens met twee stations. De reclamemarkt is wat radio betreft sinds de komst van de commerciële stations elk jaar met 5 tot 8 procent gegroeid en we verwachten dat die groei de komende jaren aanhoudt, zij het in mindere mate.”
Van der Graaf noemt de twee radiozenders “een prima aanvulling op het pakket”. Nu is HMG ook klaar om met een omroepgids te komen om dat pakket te vervolmaken.