Home Luistercijfers Grote meerderheid van Millennials luistert live naar de radio

Grote meerderheid van Millennials luistert live naar de radio

Luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek NLO

Zestig procent van de Millennials (mensen tussen de 20-34 jaar) luistert naar live radio. Dat blijkt uit het Audio Distributie Onderzoek (ADO) van de Stichting NLO (Nationaal Luister Onderzoek). Dit onderzoek is uitgevoerd door GfK onder ruim 5.300 respondenten van 13 jaar en ouder. Bij alle Nederlanders vanaf 13 jaar luistert 61 procent naar live radio.

In totaal besteden Millennials 202 minuten per dag aan audio. Daarbij hoort ook het luisteren naar muziek via streamingdiensten of Youtube. Het aantal minuten ligt zeven procent hoger dan het niveau van totaal Nederland. Een vijfde van de tijd wordt besteedt aan muziekdiensten. Aan ‘eigen muziek’ wordt zes procent besteedt.

Autoradio

Meer dan de helft (53 procent) van de Millennials gebruikt de autoradio weleens als luisterapparaat voor live radio. Dat is vergelijkbaar met het landelijk gemiddelde van 58 procent.

Een groter verschil is te zien bij de smartphone en de laptop. 40 procent gebruikt de smartphone om live radio te luisteren. Het totale gemiddelde van de Nederlanders ligt op gemiddeld 26 procent. De laptop/notebook is bij Millennials het meest selectieve luisterapparaat.