FunX heeft een hoger marktaandeel weten te halen onder jongeren tussen de 15 en 25 jaar. De randstadzender is naar een dagbereik van 28 procent gegaan. Dat blijkt uit onderzoek door door Interview / NSS in september-oktober 2005. Ten opzichte van dit voorjaar is het dagbereik onder stadsjongeren in de leeftijd 25-34 jaar gestegen van 8,5 procent naar 12,5 procent. Daarmee is Sky Radio van de 2e plaats verdreven. FunX moet in deze groep alleen Radio 538 nog voor zich laten.
De winst van de jongerenzender is vooral toe te schrijven aan de forse toename van de naamsbekendheid in de stadsregios Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Voor jongeren onder de 35 jaar is de spontane naamsbekendheid van FunX nu hoger dan die van gevestigde zenders als Veronica en 3FM.
Het onderzoek laat zien dat onze positie verder is versterkt en dat we als jonge organisatie de groei van FunX goed hebben kunnen bijbenen, aldus programmadirecteur Mezen Dannawi. Dit is de zoveelste bevestiging van het succes van FunX in de Randstad. We zijn ervan overtuigd dat FunX ook veel potentie heeft in andere grote steden als Eindhoven, Arnhem en Groningen. Aan onze internetstatistieken zien we toenemende belangstelling voor FunX uit het hele land. Achter de schermen werken we samen met BNN hard aan uitbreiding naar andere stadsregios.
Bijna tweeduizend jongeren in de leeftijd 15 tot 35 jaar uit de stadsregios Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht zijn face-to-face ondervraagd over hun luistergedrag. De steekproef is na weging representatief voor de jongerenpopulatie in de grote steden op leeftijd, geslacht, opleiding en culturele achtergrond.