Moederbedrijf FD Groep van BNR Nieuwsradio heeft haar naam officieel laten wijzigen in ‘FD Mediagroep’. Naast de commerciële nieuwszender valt ook Het Financieele Dagblad onder de groep. De FD Mediagroep krijgt een eigen identiteit met bijbehorende huisstijl, beeldtaal en website.
De naamswijziging hangt samen met de multimediale strategie van de onderneming. Om deze strategie te versterken, worden dit najaar alle onderdelen van de FD Mediagroep geconcentreerd in één pand, het voormalige Renault-gebouw aan de Wibautstraat in Amsterdam. Momenteel zitten circa 250 medewerkers van directie, staf, commerciële afdelingen en redacties nog verspreid over drie locaties.
“De merken ‘Het Financieele Dagblad’ en ‘BNR Nieuwsradio’ blijven we uiteraard separaat in de markt voeren. Deze sterke brands worden vanuit de FD Mediagroep endorsed om te benadrukken dat we één hechte familie zijn”, zo zegt Philip Alberdingk Thijm, algemeen directeur FD Mediagroep.