De nieuwe verkoopmaatschappij E Power heeft het goed gedaan in het eerste online-onderzoek van STIR. In de eerste maand dat de nieuwe verkoopmaatschappij participeert in het onderzoek bezochten bijna 600.000 unieke bezoekers de websites van de aangesloten radiozenders en mediabedrijven.
E Power vertegenwoordigd onder andere de websites van City FM, ActionRadio.nl, Kink FM, Radio 8FM, Radioplein.nl en Veronica.nl. Per januari wordt ook de website van het commerciële radiostation Caz! toegevoegd aan het channel.
Uit het onderzoek blijkt dat de bezoekers van de sites voor 75 procent bestaan uit personen uit de leeftijdsgroep van 20 tot 49 jaar, waarvan 68 procent man en 32 procent vrouw. Algemeen directeur Jan Lagrouw van E Power is tevreden. “In november toen op nog niet alle websites de software van Nedstat was geïnstalleerd zagen wij al aardige resultaten, maar de bereikscijfers van december overtreffen al onze verwachtingen, om maar in radiotermen te blijven ‘de klapperrrr van de week’.
Naast online advertenties wil E Power op den duur ook commercials op de radiozenders gaan verkopen.