3FM heeft inhoudelijk gezien de weg omhoog ingezet. Dat zegt Domien Verschuuren in gesprek met Nieuwe Revu. “Nu die piek qua luistercijfers nog. We zijn nog steeds herstellende, maar die luisteraars komen wel weer terug. Radio is slow business, dus geef het de tijd”, aldus de 3FM-dj.
Dat het niet goed gaat met de luistercijfers van 3FM, daar is volgens Domien ‘geen woord Spaans bij’. In de meest recente metingen zit de popzender op een marktaandeel van 3,4%. “We zijn qua luistercijfers inderdaad nog steeds flink de gebeten hond, maar als ik naar mezelf en stiekem ook een beetje naar het hele station kijk, dan denk ik dat we er ook wel van houden om de underdog te zijn. Vanuit die positie zijn we weer aan het bouwen met allerlei toffe dingen.”
Nieuwe zendermanager
Domien wijst daarbij onder meer op het nieuwe concept 3FM Exclusive, waarin bekende artiesten voor een klein groepje 3FM-luisteraars een exclusief optreden geeft. “3FM Exclusive gaan we de komende maanden megagroot verder uitrollen. De ploeg waarmee ik nu werk bestaat uit allemaal jonge, getalenteerde mensen waar we nog jaren mee vooruit kunnen.”
Waar het bij 3FM momenteel nog aan ontbreekt, is volgens Domien een nieuwe zendermanager. “Op dit moment zit er op die plek nog een interim (Diederik van Zessen, red.). Echt grote stappen kunnen we echter maken als we eindelijk weer een goede zendermanager krijgen die de touwtjes in handen neemt.”
Wilbert Mutsaers vertrok eind 2016 als zendermanager van 3FM. Basyl de Groot volgde hem op, maar stapte in mei 2017 per direct op vanwege tegenvallende luistercijfers. Sindsdien heeft de zender meerdere interim-zendermanagers gehad.
Beste ochtendshow
Domien zegt in het interview met Nieuwe Revu verder dat hij nog veel ambities heeft voor de toekomst. “Het leerproces zal nog wel even blijven bestaan, maar ik doe dat in het mooiste vak denkbaar. Over tien jaar sta ik graag nog steeds in deze zelfde rol en maken we een van de beste, zo niet het beste ochtendprogramma van Nederland.”
Het hele interview met Domien Verschuuren is te lezen via Blendle (betaald)
Foto: Sophie Hemels