Luisteraars van de Coen en Sander Show op Radio 3FM hebben een radiospotje van Ditzo uitgeroepen tot slechtste reclame. Het bedrijf kreeg daarom het Houten Reclameblok. "In de winnende en bloedirritante commercial van de verzekeringsmaatschappij ‘Ditzo’ wordt het verhaal van een man over zijn verzekering continu onderbroken door iemand die hard ‘Datzo’ roept", zo legt Coen uit.
Peter Hoitinga, hoofd Marketing en Sales bij Ditzo is toch wel vereerd dat zijn bedrijf de prijs heeft gewonnen. "Het is dubbel. Aan de ene kant spreekt de luisteraar van de Coen en Sander Show een keihard oordeel uit, maar aan de andere kant weten we dat de commercial werkt: onze naam wordt onthouden. En dat merken wij ook, want veel mensen weten Ditzo inmiddels goed te vinden."
De verzekeringsmaatschappij heeft besloten dat de luisteraars mogen bepalen hoe de reclame van Ditzo wel zou moeten zijn. Het leukste idee wordt daadwerkelijk uitgevoerd.
Met de prijs willen Coen en Sander adverteerders en reclamebureaus er toe aan te zetten om de kwaliteit van de commercials te verbeteren. Vorig jaar won Centraal Beheer de prijs.