De Persgroep, eigenaar van onder meer Qmusic, heeft in 2018 meer advertenties voor radio verkocht dan het jaar ervoor. Dat blijkt uit de jaarcijfers die het Belgische bedrijf gepubliceerd heeft. ‘De marktaandelen van de televisie- en radiozenders evolueerden positief.’
Het mediabedrijf ziet dat de televisie-inkomsten over 2018 onder druk staan, maar in radio is juist een groei zichtbaar. Hoe sterk de advertentie-inkomsten voor specifiek Qmusic bedragen, wordt later in het uitgebreide jaarverslag bekendgemaakt.
Omzet: 1,6 miljard euro
De Persgroep bezit naast meerdere radiozenders ook een groot aantal kranten, waaronder het AD, De Volkskrant, Trouw en veel regionale dagbladen. Ook is het mediabedrijf eigenaar van sites als Intermediair, Independer en Nationale Vacaturebank.
De omzet van De Persgroep steeg vorig jaar met negen procent, tot 1,6 miljard euro. De nettowinst bedroeg ruim 125 miljoen euro. “De uitdagingen in een razendsnel veranderende markt zijn enorm, maar we richten ons vooral op de groeikansen die de digitalisering ons biedt”, zegt Christian Van Thillo, CEO van De Persgroep.