De Persgroep heeft afgelopen jaar acht procent meer omzet gedraaid. Het Belgische mediabedrijf realiseerde een omzet van 505,9 miljoen euro. Het bedrijf is onder andere eigenaar van het Vlaamse en Nederlandse Q-music en de Amsterdamse krant Het Parool.
De omzet binnen de audiovisuele afdeling ging met negen procent omhoog tot 163,9 miljoen euro. De nettowinst was 11,9 miljoen euro. De Persgroep investeerde het voorbije jaar onder meer in een eigen drukkerij, Q-music in Nederland en in financiële media. De zware investeringen van de voorbije drie jaar hebben volgens topman Christian Van Thillo duidelijk gerendeerd.
Toch is Van Thillo voorzichtig over 2008. "Ik ben niet pessimistisch over 2008," verklaart Christian Van Thillo. "Maar de markt reageert afwachtend. Als het stormt in de Verenigde Staten, zal het hier op zijn minst druppelen. Heeft dat gevolgen voor de reclame? Normaal wel. Maar reclamemarkten kunnen zich grillig gedragen, zoals de afgelopen jaren. Financieel nog beter doen in 2008 wordt dus een uitdaging. Dat kunnen we alleen als de economische omstandigheden dezelfde blijven en de markt zoals we verwachten licht positief evolueert."
In drie jaar tijd zijn de activiteiten van De Persgroep met twintig procent gestegen.