ID&T Radio is sinds deze week bezig om op de FM-band Dance uit te zenden. ID&T gebruikt het radiostation als uithangbord om haar eigen producten te verkopen.
Drijvende kracht achter ID&T is de miljonair Duncan Stutterheim. Zijn idee van ID&T is dat iemand een mix hoort die hem bevalt, gaat naar de website en bestelt daar een cd van het ID&T-label. In het ID&T Magazine leest hij over een aanstaand evenement, georganiseerd door ID&T. Hij gaat uit zijn dak op het betreffende dancefestival en hoort op de terugweg op de autoradio een compilatie, waarvan ook een cd beschikbaar is, te bestellen via de website.
Het station zal ook de verschuillende dance evenementen gaan uitzenden zoals Mystery Land en Innercity.
Stutterheim denkt dat ID&T uit kan gaan groeien tot een groot station omdat er voorheen nog geen Dance zender was. “Ik denk dat tot nu toe veel mensen gedwongen waren om een mainstream-zender als Radio 538 aan te zetten, omdat er niets anders was. Naar ons kun je zeven dagen in de week luisteren zonder dat je je gaat ergeren aan wéér diezelfde plaat.” Uit marktonderzoek blijkt volgens hem dat er een harde kern is van zeshonderdduizend danceliefhebbers, maar dat 2,3 miljoen mensen wel in dance zijn geïnteresseerd.