Coen Swijnenberg en Sander Lantinga gaan een prijs uitreiken voor de meest vervelende, schreeuwerige commercial op de radio. In hun middagshow ‘De Coen & Sander Show’ op 3FM hebben ze deze nieuwe prijs in het leven geroepen onder de noemer ‘Het Houten Reclameblok;.
Centraal Beheer Achmea (de DJ), LOI (Merel en Wouter), Interpolis (Glashelderrr), Profiel (De fietsspecialist) en Carglass (Sterretje in voorruit) zijn door Coen en Sander getipt als winnaar. Luisteraars kunnen tot 29 november stemmen en daarna zal ‘Het Houten Reclameblok’ overhandigd worden aan de makers van de meest vervelende radiospot van het afgelopen jaar.
Coen en Sander willen adverteerders en reclamebureaus er toe aan te zetten om de kwaliteit van de commercials te verbeteren. “TV heeft de laatste jaren een enorme inhaalslag gemaakt met prachtige reclames, maar radio blijft ver achter”, aldus Sander. Coen voegt daar aan toe: “De ene radiospot is best te pruimen, maar er zíjn commercials bij die zó irritant zijn dat ze er voor kunnen zorgen dat de radio uit gaat!”