RTL FM nam de kerstplaten die ze draaiden over van de internetsite van Sky Radio. Dat zegt stationmanager Uunco Cerfontaine van Radio Veronica in Broadcast Magazine. Sinds kort is de 39-jarige Cerfontaine ook creative director van Sky Radio en Radio Veronica. “RTL FM heeft ons hele format gejat. Je kunt zeggen dat Sky het A-merk is en RTL FM een soort Waterbeddenconcurrent die een graantje mee wil pikken”, zo zegt hij over de radiozender van RTL die nu alleen nog maar op de kabel en via internet te horen is.
“Ik heb begrepen dat ze zelfs onze kerstplaten van internet overgeschreven hebben. Robert Jensen heeft dat bekend aan Ton Lathouwers tijdens een etentje. Zo leen je allemaal wat van elkaar.” Cerfontaine doelt hiermee op de garantie dat je tussen 09:00 en 17:00 uur niet twee keer dezelfde platen hoort. Dat concept zou van RTL FM ‘gejat’ zijn. “Die variatie is in Amerika een bewezen concept om mensen langer te laten luisteren, dus je zou gek zijn om dat bij Sky niet te introduceren.”
Dat Radio Veronica niet hoger scoort dan vijf procent marktaandeel wijdt de stationmanager aan het slechte frequentiepakket. “Radio 538 en 3FM hebben allebei een beter pakket, dat bovendien niet geclausuleerd is. Van die zwakte proberen wij onze sterkte te maken door bewust te kiezen voor 80’s en 90’s.”