Caz! en Slam!FM deden het dit voorjaar een stuk beter in de vier grote steden dan het jaar ervoor. Dit blijkt uit het onderzoek dat de afgelopen weken is gedaan door Interview / NSS onder 2000 stadsjongeren. Urbanzender FunX blijft de grootste.
Caz! steeg van een marktaandeel van negen naar achttien procent onder de stadsjongeren van van 15 – 24 jaar. Slam!Fm steeg in die doelgroep van twaalf naar zeventien procent. FunX haalde net als vorig jaar 37 procent en 538 zakte iets van 32 naar 30 procent.
Fresh FM deed het in deze categorie opvallend goed. De regionale dancezender steeg van vijf naar tien procent. Q-music leverde twee procent in tot twaalf procent.
In de leeftijdsgroep van 24 – 34 jaar bleef 538 de grootste. De commerciële hitzender steeg van 33 naar 36 procent. Sky Radio steeg met vier procent tot 25 procent en Q-music steeg 1 procent naar twintig procent. Radio 3FM blijft vierde met negentien procent.