De bruto advertentiebestedingen op de radio zijn in 2006 met vijf procent gestegen tot bijna 477 miljoen euro. Datzelfde groeicijfer werd in 2005 ook gehaald. Dit blijkt uit het Jaarboek Bruto Mediabestedingen dat Nielsen Media Research binnenkort publiceert.
Het Radio Advies Bureau (RAB) publiceerde onlangs al cijfers waaruit bleek de reclamebestedingen op de radio in 2006 met 3,4 procent zijn gestegen. RAB schreef echter over netto cijfers en dan alleen maar over de inkomsten uit spotjes op de radio. Nielsen Media Research bericht over de bruto totale advertentiebestedingen voor producten en diensten in Nederland op de radio. De bruto advertentiebestedingen zijn gebaseerd op de registratie van advertenties van nationale producten en diensten (excl. lokale advertenties, personeels- en rubrieksadvertenties).
In totaal stegen de advertentiebestedingen in Nederland met drie procent. Op publiekstijdschriften na namen de bruto advertentiebestedingen in alle mediumtypen toe. Televisie scoorde ook slecht. Daar werd slechts een groei van 1 procent geboekt.
Van alle mediumtypen boekte internet de grootste groei (+36 procent) en kwam het uiteindelijk uit op bijna 205 miljoen euro.