Hoofdredacteur Michiel Bicker Caarten van BNR Nieuwsradio weet zeker dat hij veel meer luisteraars heeft dan in het luisteronderzoek naar voren komt. Dat zegt hij in het Broadcast Magazine. Het commerciële nieuwsstation heeft al sinds de oprichting erg lage luistercijfers. “Ik kijk hier al 6,5 jaar tegenaan. Ik ben dit station begonnen met nul adverteerders, toen hadden we 0,2 procent marktaandeel. Nu zijn er honderden adverteerders die miljoenen bij ons omzetten, we hebben 50 werknemers, we zijn een florerend bedrijf [ ] en we scoren 0,3 procent. Ik weet niet hoe dat kan. Ik weet zeker dat ik véél meer luisteraars heb. Dat kan ik alleen niet aantonen.”
Later dit jaar worden er experimenten uitgevoerd met andere meetmethodes voor het luisteronderzoek. Apparaatjes in polshorloges luisteren mee naar welk station de drager luistert. In Groot-Brittannië leidde deze overstap tot een revolutie in het radiolandschap, ten gunste van nieuws- en praatzenders. “Ik denk dat wij zeer veel baat zullen hebben bij het nieuwe onderzoek. Wij kunnen ook nauwelijks lager”, aldus Bicker Caarten.