BNR Nieuwsradio is een nieuwe reclamecampagne gestart. De nieuwe pay-off 'Zet je aan' is hoorbaar en zichtbaar in diverse uitingen in print, online, reclameborden en televisie. De televisie-commercial wordt voorzien van actuele audiofragmenten van de radiozender en is daarmee elke keer anders.
In Spreekbuis zegt hoofdredacteur Sjors Fröhlich dat de zender van het imago af wil dat het alleen zakelijk nieuws brengt. De slogan was dan ook 'Verstand van zaken'. "Omdat wij er graag luisteraars bij willen hebben, zouden we eigenlijk een actieverende slogan moeten hebben zoals 'Kom naar BNR' of 'Luister nu naar 100.1'. Maar dat zijn geen slogans die jarenlang iets over de inhoud van het station zeggen. De nieuwe slogan is tweeledig te gebruiken." BNR wil dat je de zender aanzet en wil aanzetten tot nadenken en discussie.
Binnenkort komt BNR Nieuwsradio met de 'BNR Overstapweken', waarin luisteraars worden aangemoedigd om over te stappen naar BNR. Overstappers maken kans op een prijs. "Met deze campagne willen we de merkbekendheid verhogen en luisteraars aansporen om de overstap te maken naar het nieuws van BNR Nieuwsradio", zegt Kevin la Grand, marketing manager BNR Nieuwsradio.