BNR Nieuwsradio overweegt juridische stappen tegen de weigering van de STER om BNR-commercials uit te zenden. Daarnaast stapt het radiostation naar het Commissariaat van de Media. Volgende maand start BNR met een grote reclamecampagne en de STER wil de bijbehorende tv-spots niet uitzenden,
"De STER beroept zich op het eigen reglement, waarin staat dat partijen mogen worden geweigerd als deze schade toebrengen aan de STER of de Publieke Omroep. Het kan niet zo zijn dat een publieke organisatie, waar we allemaal aan meebetalen, partijen buitensluit. Ik denk dat het verstandig is dit eens goed uit te pluizen. Naar mijn mening is deze opstelling van de STER juridisch niet houdbaar en eigenlijk belachelijk", aldus hoofdredacteur Sjors Frölich.
Vorig jaar wist BNR op slimme wijze een reclamespot uit te zenden op Radio 1, door deze in te kopen onder een andere naam. Na één keer uitzending werd de spot door de STER van zender gehaald. "Naar aanleiding van die actie van is de discussie opgestart. Laten we nu maar eens uitzoeken hoe het echt zit."