Business Nieuws Radio wil in de toekomst net zo groot gaan worden als Radio 1. Dit verklaard Michiel Bicker Caarten, hoofdredacteur en directeur van het station, in een interview tegenover Management View.
Bicker is er al sinds het begin in 1998 bij en heeft de zender omgeturnd van een financiële nieuwszender naar een algemene nieuwszender. “In het begin was de nieuwsvoorziening gortdroog, er werden alleen maar beurskoersen en winstcijfers opgelezen. Een zender moet ook een maatje zijn, vergelijkbaar met een pak kranten waar je je doorheen worstelt.”
BusinessNieuws trekt dagelijks 275.000 luisteraars en praat ze in 20 minuten bij over alles wat er gebeurt in de wereld en op de beurs. Verder spreekt de zender een jonger publiek aan dan concurrent Radio1. “Wij spreken veel jongen mensen tussen de 20 en 50 jaar aan. De luisteraars van Radio 1 zijn vooral 65 plussers.”
Op dit moment is het station in handen van het financiële dagblad en biedt het mee op de nieuwsfrequentie die vanaf juni worden verdeeld. Als het station geen frequentie kan krijgen zal het stoppen met uitzenden.