BNR Nieuwsradio gaat weer zelf radiocommercials verkopen. De commerciële nieuwszender beëindigt haar samenwerking met One Media Sales (OMS) per 1 mei. BNR en OMS gingen eind 2014 met elkaar in zee, maar de samenwerking heeft volgens BNR niet het beoogde resultaat opgeleverd.
OMS regelt de reclamezendtijd voor Radio 538, 100% NL, Sublime FM, SLAM!, Radio 10 en alleen deze maand nog voor BNR. “De muziekradiostations die OMS vertegenwoordigt bereiken de massa, BNR Nieuwsradio is een niche-speler met een hoog selectief bereik binnen een krachtige groep van professionals, zakelijke beslissers en welstandigen. Dit vraagt om een andere marktbenadering”, aldus BNR.
“Steeds meer adverteerders zijn op zoek naar een crossmediale inzet van hun campagne. Juist dat kan FD Mediagroep als mediapartner met zijn 9 merken in print, op radio, online en met events bieden. Dit is voor ons doorslaggevend geweest in de beslissing om ook dit deel van de verkoop te herpakken”, aldus Job van Wagensveld, commercieel directeur van de FD Mediagroep.