De publieke jongerenomroep BNN krijgt steun uit onverwachte hoek. De commerciële muziekzender TMF heeft de 190.000 geregistreerde leden van zijn website (www.tmf.nl) vrijdag opgeroepen lid te worden van BNN.
Voor 1 maart 2004 moet die omroep 50.000 leden binnenhalen om in het publieke bestel te kunnen blijven. Deze week kwam de door Bart de Graaff opgerichte omroep nog in opspraak doordat het ongeveer 7000 jongeren een gratis lidmaatschap had aangeboden. Op het moment heeft BNN nog 24.812 leden nodig om het doel te halen.
“BNN is op dit moment de enige op jongeren gerichte zender binnen het publieke bestel en verdient daarom de steun van TMF”, zegt Joris van Heukelom, directeur content & marketing van MTV Networks Benelux, waar TMF onder valt. “Jongeren staan centraal in ons denken en BNN is binnen het publieke bestel de enige omroep die jongeren echt serieus neemt. Het verdwijnen van BNN zou voor hen dus jammer zijn”.
De actie is ook bedoeld als steun aan enkele ex-coryfeeën van TMF die nu bij BNN actief zijn, zoals Ruud de Wild, Bridget Maasland en Katja Schuurman. De banden tussen de omroepen zijn innig. Binnenkort is TMF-presentatrice Sylvie Meis weer te zien in nieuwe afleveringen van de BNN-serie Costa.