De omroep BNN is vandaag precies twee weken bezig met de actie om de laatste 50.000 leden te werven. Via radio, televisie, internet, billboards en promotie teams probeert BNN mensen over te halen om lid te worden. Na twee weken heeft BNN al 10.000 leden weten te werven.
De teller is inmiddels onder de 40.000 gezakt en daarom was het tijd om te vragen of BNN op schema ligt voor de ledenwerving. Voorzitter Gerard Timmer zegt: “Dit getal is aardig, maar BNN is er nog lang niet. We hebben nog een grote slag te maken en ik word er pas rustiger op zodra we de 150.000 naderen.”
Vorige week verscheen het bericht in Adformatie dat BNN ook in het bestel zou mogen blijven ook al zou de leden grens van 150.000 niet gehaald worden. Verschillende mensen uit de media en de politiek gaven hun mening hierover. Maar Gerard Timmer waarschuwde eerder al dat er niet te makkelijk gedacht moet worden: “Er heerst te veel een sfeer van ‘BNN redt het toch wel’, maar we moeten ons keihard gaan inzetten voor meer leden.”
BNN moet voor het einde van het jaar 150.000 leden hebben anders gaat de stekker er uit. De omroep heeft hiervoor 1 miljoen euro geleend om een campagne op te starten. Als in November blijkt dat de actie te weinig effect heeft gehad dan zal BNN plan B uit de kast halen, wat omschreven staat als noodscenario.