Blije gezichten vandaag bij Radio 538. Het radiostation bleef marktleider en verstevigde die positie zelfs. In de recente luistercijfers over mei en juni haalde de commerciële jongerenzender een marktaandeel van twaalf procent. "We zijn heel trots op de enorme groei van Radio 538 in de afgelopen maanden. De monsterscore van twaalf procent marktaandeel zien we natuurlijk als waardering voor onze totale programmering, maar zeker ook voor het feit dat we voetbalkaarten hebben weggegeven voor het EK", aldus Jan-Willem Brüggenwirth, algemeen directeur Radio 538.
De publieke regionale zenders verloren 0,1 procent marktaandeel. Toch is Omroep Reclame Nederland (ORN), de reclameverkoper van de omroepen, tevreden. Dat komt met name doordat er naar de specifieke doelgroepen gekeken wordt. “ORN is blij met de stijging in de zakelijke doelgroepen, behalve het stabiele karakter van ORN radio laten de luistercijfers ook zien dat ORN Radio zakelijk goed wordt gewaardeerd", zegt Clement Postmus, directeur van ORN.
Slam!FM moet nu wel 100%NL voor zich dulden, maar is toch blij met een stijging van het marktaandeel met 0,2 procent. “De groei zit erin bij Slam!FM en dat is iets om waanzinnig trots op te zijn", zegt directeur Jacqueline Bierhorst. " Deze zomer knallen we door met de lekkerste beats en ontzettend veel evenementen."