Bij Limburg FM is het de bedoeling dat de mensen vertrekken in goed overleg. Michael Bartelet is weer terug aan het stuur van Limburg FM, want hij heeft al eerder de taak op zich genomen om directuer van Limburg FM te worden. Maar wat vindt Michael Bartelet nou van wat er allemaal gebeurd is, hoe Hans Libo weer plotseling het veld kom ruimen. Bartelet: “Natuurlijk is er heel veel gebeurd.” Er werd gezegd dat Bartelet het veld moest omdat hij niet zou kunnen combineren met zijn werk als opzetten van een nieuw mediabedrijf.
Wat wil Bartelet met Limburg FM? Bartelet: “Wat Libo zei over L1 klopt wel. Zenders als 3FM, Donna en Sky Radio zijn onze concurrenten, niet de regionale omroep L1, dat is muziek voor 50-plussers. Onze doelgroep is 20-49 jaar. Het verschil? L1 is een nieuwszender en muziek op de tweede plaats, wij zijn een muziekzender die op de tweede plaats ook informatie uitzendt. Het woord behangradio zou ik niet willen gebruiken.”
Hoeveel procent marktaandeel wil de man gaan halen omdat Radio Maastricht het ook zo goed doet in omgeving Maastricht(Radio Maastricht valt onder hetzelfde bedrijf.) Bartelet: “Libo praatte over een marktaandeel van acht procent. Ik denk dat we ons dan zouden moeten schamen. Hoeveel dan? Laat ik het anders stellen. Met Radio Maastricht waren we binnen drie maanden marktleider. Daar moeten we ook naar streven met Limburg FM, in onze doelgroep althans.”