Het commerciële klassieke radiostation Classic FM ziet het aantal ‘zakelijke’ luisteraars stijgen. Dat heeft het station vanmiddag bekend gemaakt. Uit de meest recente onderzoeksgegevens (december 2001-januari 2002) van onderzoeksbureau Intomart blijkt dat vooral onder luisteraars uit het bedrijfsleven het marktaandeel ten opzichte van vorig jaar enorm is toegenomen. In Nederland wonen 1.263.000 zakenmensen. Wekelijks bereikt Classic FM ruim 150.000 van hen. Dat is maar liefst 12% van deze doelgroep.
In de vorige meetperiode bereikte het licht klassieke station nog 11,3% van het bedrijfsleven. In december ’01 en januari ’02 luisterden er bovendien bijna 50.000 meer zakenmensen wekelijks naar Classic FM, dan in dezelfde periode vorig jaar.
Uit de gegevens van het doelgroeponderzoek 2001 dat uitgevoerd is door het onderzoeksbureau S.U.M.M.O. blijkt Classic FM zeer selectief te zijn in de diverse zakelijke doelgroepen. Zo luistert ruim 22,1% van alle directeuren/managers bij bedrijven met meer dan 5 medewerkers (in totaal 343.000 Nederlanders) regelmatig naar Classic FM.