Bart van Hal is na anderhalf jaar terug bij de Sky Radio Group (Sky Radio, Radio Veronica, Classic FM en HitRadio). Hij is gisteren begonnen als Marketing Director, een functie waarin hij verantwoordelijk is voor de complete marketing van de vier radiomerken. Daarnaast zal er extra focus komen op de groei van de online beluistering en online kanalen die de Sky Radio Group exploiteert. De afgelopen jaren was van Hal werkzaam bij de Lotto als Marketing Manager.
Van Hal was tot april 2008 ook werkzaam voor de Sky Radio Group als Marketing Manager van Sky Radio en Classic FM. De focus in zijn nieuwe functie ligt op de stations Sky Radio en Radio Veronica. “Door zijn affiniteit met online-activiteiten zal Bart zich daarnaast sterk inzetten voor de digitale toekomst van de Sky Radio Group. Nu er meer duidelijkheid is rondom de FM-frequenties en de introductie van DAB heeft de Sky Radio Group een naam hoog te houden als aanjager van innovaties in radio”, aldus het bedrijf.
“Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, maar eigenlijk voelt het alsof ik nooit ben weggeweest”, zegt Van Hal. “In de succescampagne ‘Hij kan zomaar vallen’ die ik bij de Lotto heb ontwikkeld speelt radio ook een grote rol. Radio maken is 24 uur per dag realtime creativiteit. Die pressurecooker dynamiek spreekt mij enorm aan. Ik ben dan ook niet de eerste marketeer en zal ook niet de laatste zijn die juist vanuit de reclame switcht naar radio (of vice versa).”